MEMBER'S

Sunday, September 6, 2009

HAJAT BESAR NAK PERINTAH MALAYSIA, BARU SELANGOR DAH HURU-HARA




Majlis Dialog Bersama Penduduk Seksyen 23 berhubung cadangan pemindahan kuil dari Seksyen 19 ke kawasan perumahan mereka di Dewan Bankuet, Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) semalam berlangsung dalam suasana kecoh.


Sungguh memalukan bila dalam satu majlis yang dihadiri oleh Menteri Besar Khalid Ibrahim berlaku cabar-mencabar sehingga ada yang membaling kerusi akibat penduduk tidak puas hati kerana kerajaan negeri tidak berbincang dahulu dengan penduduk sebelum membuat keputusan memindahkan kuil dari seksyen 19 kesyeksen 23.

Itulah akibatnya apabila Hal Ehwal Rumah Ibadat Negeri diserah kepada seorang exco Hindu untuk membuat keputusan tidak seperti dinegeri-negeri yang diperintah BN dipegang uleh Setiausaha Kerajaan Negeri.


Kita semua patut sedar dan insaf dengan apa yang berlaku di Shah Alam dan menjadi satu pengajaran kepada semua umat melayu islam di Malaysia supaya kembali bersatu dan memberi sokongan padu kepada kepimpinan negara yang diterajuai Barisan Nasional kerana telah terbukti dapat memerintah dengan baik dan dapat menyelesaikan sesuatu isu dengan cara yang tidak menjejaskan hubungan kaum denegara kita.

5 comments:

  1. Kalau tak cuba tak tahu.
    Sekarang rahuiah sudah dah.

    ReplyDelete
  2. Salam, begitulah kalau orang Melayu sudah tidak mahu percaya dengan Melayu lagi....... lebih percaya kepada munafik. Sepatutnya orang Melayu sudah belajar dari sejarah Melaka, betapa susahnya Melayu kalau sudah terlepas kuasa....

    ReplyDelete
  3. Nasib baik baling kasut je... itu amaran pertama.Nak jadi pemimpin kenalah tahu memimpin

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Itu baru perintah Selangor telah berbagai ragam.
    Tengok mudah tapi dah perintah berbagai masalah sukar diselesaikan oleh Pakatan Rakyat di Selangor.

    ReplyDelete