MEMBER'S

Thursday, July 16, 2009

PEGUAMBELA KES LIWAT DSAI SULAIMAN ABDULLAH TARIK DIRI ?




Setelah perbicaraan kes liwat(SONDOL ME) DSAI terhadap Shaiful Bukhari tertangguh beberapa kali kerana KETUA barisan PEGUAMBELA SULAIMAN ABDULLAH dikatakan mengalami masalah kesihatan akhirnya terus manarik diri.


Soalnya kenapa seorang peguambela yang berpengalaman lebih daripada 30 tahun mengendalikan pelbagai kes dan juga antara orang yang rapat dengan DSAI menarik diri ketika beliau amat diperlukan oleh DSAI untuk membelanya.


APA SEBABNYA ?????????????


MESTI ADA SEBABNYA.....


Sudah semestinya sebagai seorang peguam profesional dan mengikut tatacara seorang peguam apabila mengambil sesuatu kes beliau mesti menyiasat dan mengetahui terlebih dahulu segala pekara atau peristiwa yang sebenar-benarnyanya segala dakwaan itu untuk tujuan pembelaan.


Jika beliau berasa kes tersebut ada keraguan dan boleh menafikan hujah pihak pendakwaan sudah semestinya beliau akan terus membela kes ini. Tidak ada sebab untuk beliau menarik diri kononnya atas sebab kesihatan dan sebagainya. Ini kerana kalau beliau berjaya membuktikan bahawa DSAI tidak bersalah dimakhamah, beliau sudah tentu akan jadi popular kerana berjaya mempertahankan rakan karibnya dari terporok dalam penjara.


TETAPI....


Sebagai pegaumbela Profesional.....SUDAH TENTU beliau telah mengatahui dan mendapati apa yang didakwa oleh Shaiful Bukhari adalah BENAR. Disokong pula oleh bukti-bukti dari rakaman CCTV serta bukti-bukti lain. Sebab itu beliau meminta supaya pihak pendakwa menyerahkan dahulu segala bahan bukti kepada mereka sebelum perbicaraan. TAK PERNAH BUAT DIORANG. Masa perbicaraan berjalanlah baru serah segala bahan bukti.


MAKA....


Oleh kerana SULAIMAN ABDULLAH tidak mendapat bahan bukti tersebut harapan beliau untuk mempertahankan DSAI amat tipis. Jadi beliau mengambil langkah awal-awal lagi biarlah beliau mengundur diri. Beliau juga merasakan bahawa BENANG YANG DAH BASAH TAK BOLEH DITEGAKKAN LAGI.


WAHAI SEMUA RAKYAT MALAYSIA, INI MENUNJUKKAN MEMANG DIDAPATI BENAR SEGALA DAKWAAN SHAIFUL BUKHARI BAHAWA DSAI MELAKUKAN PEKARA TERKUTUK TERSEBUT KEATASNYA.


JADI....


Sebagai umat melayu beragama Islam tak payah lah kita percaya lagi kepada orang yang selama ini pandai bermuka-muka dan pandai bermain dengan kata-kata tetapi sebenarnya dialah yang melakukan pekara yang tak boleh diterima oleh AGAMA dan ALLAH YANG MAHA ESA.


2 comments:

  1. SLM ZIARAH BRO..ITU YG DI TAKUTI OLEH ANUWAR SKRG SBB BUKTI KUKUH DH ADA..DIA TAU DIA DH TAKDE HARAPAN LG JADI DIA MINTAK NYAWA KAT RAKYAT..DIA INGAT RAKYAT BODOH SGT KER? KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Salam bro,

    Lepas ni duk dalam penjara kena cari 1 bilik dengan geng-geng sondol belakang......

    Sulaiman Abdullah, walau pun saudara baru dalam Islam, dia tahu juga hukum hakam, yang peliknya orang yang bergelar tok guru, masih tunduk dengan anwar.......

    Anwar ingat nak tumpang roket Amerika yang dilancarkan pagi ni, dah terlepas.....

    ReplyDelete