MEMBER'S

Tuesday, May 18, 2010

BENARKAH DAP DAH TERIMA NEGARA ISLAM ALA PAS


Langkah mayat saya dahulu sekiranya PAS ingin menegakkan negara Islam....Itulah kata kata Karpal Sigh....

Apakah PAS dan Nik Aziz sudah lupa akan kenyataan itu.Kenapa PAS tidak langsung mengambil kira kata kata yang dihamburkan oleh Karpal Sigh itu.Apabila DAP menang di Sibu ada orang kuat PAS menyatakan yang DAP sudah dapat menerima perjuangan PAS untuk menubuhkan negara Islam.Dalam kempen dan juga ceramah ceramah PAS yang membabitkan DAP,PAS tidak pernah membangkitkan atau menyuarakan isu itu.Ini menunjukan PAS tidak berani berhadapan dengan DAP untuk menyuarakan isu negara Islam.Kerana pendirian PAS yang tidak konsisten dan tidak bersungguh sungguh untuk menegakan negara Islam.

Parti2 mewakili kaum masing-masing bersatu didalam BN dan begitu juga didalam Pakatan Rakyat, DAP(cina) PAS(melayu) dan PKR(india). Saya katakan PKR parti india kerana yg aktif didalam parti PKR ialah kaum india yg juga disokong oleh HINDRAF.

Bermulanya PAS diterima oleh kaum lain disebabkan PAS kelihatan sebagai parti islam yg sekular dan liberal. Ini dapat dilihat apabila PAS tidak lagi mendesak mengharamkan jualan arak di negeri yg diperintah oleh PR. Penjualan nombor ekor masih diteruskan tanpa dihalang oleh PAS yg sudah jadi liberal. PAS tidak bersuara dalam soal peningkatan pusat hiburan,rumah urut dan sebagainya di negeri yg mereka turut berkongsi kuasa.Konsep penubuhan negara islam sudah lama ditinggalkan oleh PAS. Ini meyakinkan bukan islam yg PAS tidak lagi merupakan pejuang agama seperti dahulu.

Penerimaan PAS dalam soal kalimah Allah dihargai oleh bukan islam.Umno sebaliknya banyak membangunkan syiar islam melalui sistem perbankan islam, Institusi pengajian tinggi islam dan pembinaan masjid dgn banyak. Disamping itu, kejayaan Tabung Haji dan kutipan zakat membuat bukan melayu terasa terancam dari segi ekonomi kerana kedua2 institusi ini memiliki kekuatan kewangan. Itu belum lagi mengambil kira kejayaan Felda dan dunia koperat melayu yg lain. Melayu yg bijak pandai dalam pengurusan negara dan pembelaan kuasa politik serta pelindung hak melayu berada didalam UMNO.Untuk menyekat kemajuan orang melayu adalah dgn meletakan PAS sebagai pengganti UMNO. Ini kerana Pas mudah dibawa berunding oleh DAP. Isu kalimah Allah,penjualan arak dan judi serta kemaksiatan,PAS boleh menutup sebelah mata.

Pokoknya, PAS bukan parti Islam lagi.Dan yang ini...PAS adalah parti yg paling senang orang DAP utk bekerjasama...bukannya apa...sebab senang dijadikan balaci dan senang pulak ditarik telinganya..Bila kena tarik hidung, terus berubah dan senyap.PAS dari parti yg sangat keras sebelum ni, sekarang jadi selembik-lembiknya...sehinggakan mudah di main-mainkan oleh DAP.Cubalah baca apa komen Salahuddin Ayub selepas DAP menang di Sibu. Dia mengatakan DAP dah boleh terima negara Islam...Apa banggang punya komen!!! Bagi DAP, jangan harap PAS nak tubuh negara Islam. Langkah mayat karpal dulu. Inipun masih tak faham faham lagi...Berapa byk pemimpin PAS yg berani cakap pasal negara Islam sekarang?

PADA ORANG MELAYU ...APA AKAN JADI SEKIRANYA PAKATAN BERKUASA KELAK????LIHAT SAJA SEKARANG....PAS HANYA PARTI YANG MENGIKUT TELUNJUK DAP....APA SAHAJA YANG DIKEHENDAKI OLEH DAP AKAN DISOKONG OLEH NIK AZIZ DAN PAS....APAKAH PAS AKAN SETUJU SEKIRANYA DAP MAHU NEGARA INI TIDAK LAGI DIPANGGIL TANAH MELAYU.......APAKAH NANTI NEGARA INI JUGA AKAN MENJADI SEBUAH NEGARA REPUBLIK????APAKAH PAS AKAN IKUT TELUNJUK DAP?????

1 comment:

  1. Assalammualaikum TUAN GURU DATO’ DR. HARON DIN

    Surat ini memang khas saya tujukan pada Dato’ untuk menghuraikan segala kekusutan diantara orang islam khususnya orang melayu. Buat pengetahuan Dato’ saya bukannya penyokong Pas atau penyokong mana-mana politik, tetapi tujuan saya mennulis surat ini bertujuan untuk mengembalikan kekuasaan Islam khususnya Islam melayu terhadap politik Negara.
    Pertamanya saya ingin melihat rakyat melayu kembali bersatu padu kepada pegangan agama serta cinta akan bangsa dan Negara. Baru-baru ini Negara digegarkan dengan keputusan mahkamah yang membenarkan pihak gereja khusunya penganut agama kristian di Negara ini menggunakan nama Allah Yang kita tahu hanya eksklusif untuk ORANG ISLAM SAHAJA. Tetapi masalah ini telah dipolitikkan oleh parti-parti politik khususnya Pas dan Pkr, perkara ini jelas bertentangan dengan pendirian sebahagian besar ulama tanah air yang menolak penggunaan nama Allah kepada bukan islam. Oleh itu saya merayu kepada Dato’ untuk memikirkan untuk keluar dari Pas atas sebab-sebab yang saya akan terangkan seperti dibawah.

    1. Tuan Guru adalah antara ulama pas yang paling dihormati oleh semua parti-parti lain kredibiliti dan pegangan prinsip Dato’ membolehkan Dato’ sentiasa digeruni oleh parti-parti politik lain oleh itu sekiranya Dato keluar menjadi bebas tidak ada sesiapa yang akan mempersoalkan keputusan Dato’, tidak ada sesiapa yang berani mengatakan ia satu konpirasi dan jauh sekali untuk mengatakan Dato; dirasuah untuk keluar dari Pas, kerana tujuan pas sudah jauh menyimpang dari landasan asalnya untuk menegakkan Negara Islam yang berdaulah. Sekarang ini sanggup berkompromi dengan sebuah pari yang memang mempunyai prinsip tidak akan menerima sebuah Negara Islam. Dato’ saya amat berdukacita kerana parti pas diperkudakan oleh DAP untuk mendapatkan undian orang Islam untuk mengundinya, Dato kita Cuma tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa, saya melihat Dato’ adalah calon yang terbaik untuk menyatukan umat Islam khusunya Melayu. Saya tidak melihat dengan keluarnya dato’ akan menyebabkan orang maerah kepada dato saya percaya tindakan dato’ akan diikuti oleh ahli-ahli pas yang lain.
    2. Saya melihat Nik Aziz terlalu sekular dalam mengeluarkan pandangan. Pemikiran Nik Aziz terlalu terikat untuk menjatuhkan UMNO semata-mata dan tidak melihat kesan yang boleh membawa perpecahan perpaduan dikalangan melayu, Nik aziz adalah individu yang telah memecah belahkan orang Islam. Pandangan beliau lebih bersifat kepartian dan bukan bersifat menjaga kepetingan agama, dalam isu Penggunaan Nama Allah beliau sanggup digelar pelacur agama demi cita-citanya menjatuhkan melayu UMNO, inikan perjuangan Islam sejati. Nik aziz saya tidak rasakan sebagai ulama dia adalah sekadar ustaz yang layak mengajar di pra sekolah sahaja, masakan tidak ada orang yang sanggup mengatakan nik aziz bukan ulama tetapi “p***mak” . Oleh itu sekali lagi saya merayu kepada Dato kembalikanlah kekuatan melayu. Dato’ lah calon yang paling layak sekali. DEMI AGAMA DAN BANGSA DAN TANAH MELAYU

    ReplyDelete