MEMBER'S

Thursday, November 11, 2010

DAP PEROSAK KEHARMONIAN KAUM



Tokoh akademik, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim menganggap,DAP adalah parti yang sentiasa menyusahkan dan agenda mereka selalu menimbulkan kekeliruan dan rasa marah rakyat.

Katanya, sejak dari sebelum Singapura dikeluarkan dari Malaysia, DAP yang merupakan serpihan dari Parti Tindakan Rakyat (PAP) sentiasa mahu menimbulkan kekacauan bagi merosakkan kesejahteraan dan keamanan dalam negara.

“Apa yang dilakukan oleh DAP bukan perkara baru. Mereka sentiasa menimbulkan pelbagai isu untuk membuatkan rakyat marah,”

Khoo yang juga penganalisis politik berkata demikian ketika mengulas cadangan wakil rakyat DAP, Jagdip Singh Deo yang mahukan bahasa Inggeris dijadikan bahasa rasmi kedua di Pulau Pinang.

“Sebenarnya mereka tahu, apa yang mereka cadangkan tidak boleh dilaksanakan tetapi mereka sengaja mahu menyuarakan sesuatu yang memang bertentangan dengan Perlembagaan dan dasar-dasar negara.

“Tujuannya adalah untuk menimbulkan kekeliruan pada rakyat, menjadikan rakyat khususnya orang-orang Melayu rasa tercabar dan marah, berlaku prasangka antara pelbagai kaum ini dan seterusnya keamanan negara tidak terjamin,” terangnya.

Terangnya lagi, cadangan DAP yang kononnya mahu melaksanakan bahasa Inggeris kerana mahu menjadikan Pulau Pinang sebagai bandar antarabangsa pada masa depan hanya satu alasan sahaja.

“DAP tidak pernah menyuarakan sesuatu yang boleh membantu kerana mereka tidak mahu rakyat berada dalam keadaan tenteram sebagaimana yang dilaksanakan oleh kerajaan.”

Katanya lagi, hal-hal berkaitan bahasa tidak boleh diubah atau dibuat sebarang pindaan sewenang-wenangnya.

“Perlembagaan negara jelas mengiktiraf bahasa rami adalah bahasa Malaysia dan apa-apa pindaan yang hendak dilakukan perlu mendapat kelulusan dua pertiga dari anggota Dewan. Adakah DAP mampu melakukannya?”

Justeru tegasnya, motif sebenar hal berkaitan bahasa ini ditimbulkan adalah untuk memporak-perandakan negara dengan menggunakan kemarahan rakyat sebagai senjatanya.

“Rakyat sekarang tahu menilai, jadi mereka perlu sedar bahawa ada pihak yang sentiasa cuba untuk mencari ruang bagi menghancurkan keamanan negara.”

6 comments:

  1. this profesor memang okey. BUT HE IS TRICKY.

    ReplyDelete
  2. Ms Pesrl....yang penting biar rakyat tahu bahawa ada dikalangan bijakpandai kaum cina juga tak suka dengan cara politik DAP

    ReplyDelete
  3. Salam Perjuangan,

    Jutaan Terima Kasih kerana sudi mengunjungi dan menjadi follower di blog saya.

    Saya juga ingin mengucapkan SYABAS kepada Tuan yang berjaya menghasilkan sebuah blog yan begitu mantap dengan artikel2 yang bernas. Saya memang mengikuti perkembangan blog Tuan sepanjang masa.

    Di harap dapat memberi tunjuk ajar mengenai cara penghasilan artikel yang mantap.

    Saya akan turut sama membantu dalam mendedah dan membongkar strategi kotor pembangkang.

    Saya tlhpun linkkan blog Tuan di dalam blog pilihan di blog saya..

    Harap Tuan juga dapat linkkan blog saya bagi memperkenalkan kepada pengunjung di blog anda..


    SEKIAN, SALAM KASIH IKHLAS DARI,

    Melayu CinDia
    Blogger GELOMBANG RAKYAT.

    http://gelombang-rakyat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. SLM BRO...DAP NI PARTI RASIS. STAT DARI BAPAK SAMPAI KE ANAK, TAKDE KEJE LAIN MELAINKAN MEROSAKKAN KEHARMONIAN NEGARA. PANTANG TENGOK NEGARA AMAN, MULA LA BIKIN HAVOC SANA SINI!. CUCUK SANA CUCUK SINI. DASAR PARTI PARASIT!! HARKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  5. DAP......... bayangan PAP dan tidak salah kalau dikatakan juga suku sakat PKM yang masih menjalar dalam jiwa-jiwa mereka.... tidak mustahil DAP tidak akan sentiasa mencari jalan utk merosakkan perpaduan kaum dalam Malysia....

    ReplyDelete
  6. DAP wajib mempelajari sejarah..barulah boleh memrintah malaysia!

    Menambah baik keadaan, bukan merosakkan keadaan!

    ReplyDelete