MEMBER'S

Wednesday, December 21, 2011

PENGORBANAN SEORANG AYAH




Besar sungguh pengorbanan ayah kepada Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Adam Adli yang "menyerang" PWTC dan menurunkan bendera berlatarbelakangkan gambar DS Najib. Adam Adli menceritakan di dalam ruangan laman sosial miliknya, bagaimana pengorbanan Ayahnya bersusah payah membelikannya sebuah kereta.


Mana ada seorang Ayah yang sanggup menghadiahkan anaknya kereta semata-mata untuk membolehkan anaknya menentang Kerajaan. Terlupakah Ayahnya, universiti tempat anaknya belajar, siapakah yang mengusahakan kewujudannya? Terlupakah Ayahnya, bantuan yang anaknya terima semasa belajar di universiti berkenaan siapakah yang tanggung? Inilah pepatah Melayu, bagai melepaskan anjing tersepit, kita pula yang digigitnya!

2 comments:

  1. Kalau anaknya dikatakan anjing.... maka bapaknya adalah bapak anjinglah.... inilah yg dikatakan bapa borek anak rintik

    warisan

    ReplyDelete
  2. it adam adli cakap, mak bapak cakap apa kita tak tahu lagi....

    tapi biasanya ibu-bapa ni sayangkan anak sampai tak reti nak bezakan anak tu dah buat salah ke tak, kalau boleh nak menangkan anak tu jer... standard psikologi manusia... tengok jerlah wan azizah, dah terang nurul izzah cakap bohong 1 depan wartawan pun masih dia menangkan jugak... semua pun camtu jgak... kita hanya mampu menasihat je lah, kut-kut dorang nak pindah ke luar negara?

    ReplyDelete